Strona internetowa
W większości branż strona www to nadal podstawa widoczności i reklamowania się w sieci. Żeby promowanie poprzez stronę internetową było możliwe, nie wystarczy ją po prostu zrobić. Google zmieniając swoje algorytmy zmusza nas do doskonalenia również strony internetowej, co za tym idzie stale powinniśmy ją udoskonalać i dostosowywać do najnowszych trendów wyszukiwarek. Strona powinna zawierać słowa kluczowe, które pomogą wyjść na wyższe pozycje w wyszukiwarkach, powinna być również czytelna i intuicyjna. Jeżeli sammi nie znamy się na pozycjonowaniu stron, powinniśmy taką uzługe zlecić profesjonalnej firmie, która robiąc audyt dostosuje ją również do obecnych standardów.
Osoby sięgające do zakupów w sieci chcą oszczędzić czas, dlatego brak intuicyjności dyskwalifukuję naszą stronę jako źródło informacji lub zakupu. Najwazniejsze elementy (w zależności od branży) postarajmy sie pokazać w sposób na tyle czytelny, żeby potencjalny klient nie miał problemu z ich znalezieniem.
Kolejną cechą dobrej strony to responsywność. Dziś każda strona www powinna być dostosowana do telefonów komórkowych, w końcu to na nich przeglądamy w dużej mierze internet. Strona nie dostosowana do urządzeń mobilnych nie będzie atrakcyjna dla odbiorcy i z pewnością niezadowolony użytkownik znajdzie na poczekaniu inną, konkurencyjną stronę, gdzie będzie mógł wyszukac intenresujące go dane.
Ważną cechą coraz częściej lubianą przez użytkownika są wszelkiego rodzaju czaty i możliwość bezpośredniej rozmowy w czasie rzeczywistym. Zamiast pisać e-maila i czekać na odpowiedź, można w danej chwili porozmawiać z pracownikiem i w błyskawicznym tempie uzyskac informację. Jeżeli nie mamy czata, postarajmy się choć o formularz kontaktowy, który również zadowoli naszego potencjalnego klienta, o ile na niego odpowiemy w miare czybkim czasie.
Media społecznościowe
Do mediów społecznościowych przenosi się wiele firm, które do tej pory nie miały finansów na zrobienie porządnej i zarabiającej strony www. Choć założenie konta jest bezpołatne, to reklama jest oczywiście płatna. Media społecznościowe mają to do siebie, że możemy również polegać na influencerach oraz poleceniach. Będąc aktywnym członkiem grup tematycznych możemy zyskać całkiem sporą grupę potencjalnych klientów i to za darmo. Niestety grupy są tylko małą cześcią możliwości. Najwięcej zyskujemy zasilając budżet i reklamując się na rynku lokalnym lub ogólnopolskim. Reklama płatna pozwala nam również śledzić naszych gości. Możemy im przypominać o promocjach, sugerować zakupy lub zapraszać do konwersacji.
Blog
Na stronach internetowych często możemy zobaczyc zakładkę "Blog", niestety zazwyczaj nie sa one aktualizowane. Choć zazwyczaj mamy dobre chęci i zarzekamy się, że będziemy pisali dużo nowych treści, po jakimś czasie okazuje się, że nie mają one zbyt wielu odbiorócw. Co za tym idzie nie sprzedają się tak, jak zakładaliśmy. Tymczasem artykuły na blogu są świetnym rozwiązaniem na promowanie konta w social media oraz poprawiają widocznośc strony w Google ( o ile zostały napisane zgodnie ze sztuką SEO). Jeżeli zatem masz pomysły na treść to nie rezygnuj z niego. Twoi klienci oczekują eksperckich porad i wartosciwowych treści. Zobacz na znane blegerki parentingowe i modowe. Wystarczy cierpliwość i inwestycja w dobrą widocznośc w internecie.
Postaw na SEO
Zarówno strona www jak i blog powinien być ściśle powiązany z SEO. Bez tego nie mamy szans na wypromowanie się w sieci, gdzie mamy ogromną ilośc konkurencji. Zamiast dwoić się i troić w pierwszej kolejności zadbaj o współprace z dobrą firmą SEO i zacznij od podstaw. To jak wygląda strona i jakie są na niej treści ma znaczenie. To jak układasz zdania w treści na bloga, jakich używasz słów ma znaczenie. Może Cię naturalnie wypromować, a może ściagnąc na dno wyszukiwarki Google.